Cikkek

Mi a chiamag?

Egy igazi szuperélelmiszer, amely jótékonyan hat egészségünkre.

2020. 05. 18.

A chiamaban apró mérete ellenére szinte minden megtalálható, amire szervezetünknek szüksége van: rostok, fehérjék, ásványi anyagok, antioxidánsok és Omega zsírsavak. Sokféleképpen felhasználható és egyszerűen beépíthetjük az étrendünkbe.

Honnan származik a chiamag?

Az eredetileg Mexikóból és Guatemalából származó mentafélékkel rokon chia növényt, más néven azték vagy spanyol zsályát (Salvia hispanica) az emberiség évezredek óta fogyasztja. Legértékesebb része a magja, melyet az aztékok és a maják állóképességük és erejük megőrzésére használták, illetve fontos energia- és fehérjeforrásként fogyasztották. Az elnevezése is erre utal, hiszen a chia szó jelentése maja nyelven nem más, mint erő.

Hogyan fogyasszuk?

A chiamagot enyhén dióra emlékeztető íze miatt sok ételhez felhasználhatjuk. Keverhető joghurtba, smoothie-ba , de salátába is éppen olyan jól illik, mint pudingba. Kenyérbe, süteménybe is keverhető, de levest is sűríthetünk vele. A magok beáztatva megduzzadnak és zselés állagúvá válnak.

Egészségügyi hatásai

  • A 2-es típusú diabétesz hatékony természetes orvossága. Segít az inzulinszint beállításában, továbbá magas rosttartalma lassítja a szervezetben a szénhidrátok lebontását és cukorrá alakítását, megelőzi az étkezések utáni hirtelen vércukorszint-emelkedést.
  • A chiamag felszívja a vizet, ezáltal sokáig gondoskodik a teltségérzetről, valamint magas rosttartalma miatt kiválóan beilleszthető a fogyókúrás étrendbe.
  • Omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően csökkenti a vérnyomást és kiegyensúlyozottabbá teszi a koleszterinszintet.
  • Ásványi anyagokban gazdag, a benne lévő kalcium, foszfor és mangán főleg a csontok egészségének megőrzéséhez járul hozzá, a magnézium és a réz pedig a jól működő idegrendszerhez nélkülözhetetlenek.
  • Segít a teljesítmény és az állóképesség fokozásában, a hidratáltság fenntartásában. Sportolás vagy más nagy fizikai igénybevétel előtt fogyasztva erőt ad és javítja az edzés hatékonyságát.