Cikkek

Weleda

Egy nem mindennapi márka

2020. 10. 09.

Mi a közös az emberi bölcsesség fennkölt eszméjébe vetett hit és a természetes kozmetikumok között? Bemutatjuk egy nem mindennapi vállalat történetét!

Egy forradalmi gondolat valóra válik

Minden 1921-ben kezdődött, amikor három egyáltalán nem hétköznapi ember - egy holland orvos, egy osztrák filozófus és egy müncheni vegyész - elhatározta, hogy összefog, és bebizonyítják a világnak, hogy egy eszmét lehetséges kézzelfogható sikerre váltani. Dr. Ita Wegman orvosként egy olyan klinikai és terápiás intézetet vezetett a svájci Arlesheim-ben, melyben egy különös, új módon, a filozófus Rudolf Steiner által kidolgozott antropozófiai szemlélet alapján folyt a gyógyítás. Hozzájuk csatlakozott a bécsi születésű vegyész, Oskar Schmiedel. Ahhoz, hogy megérthessük, mi mozgatta őket, dióhéjban meg kell ismernünk az antropozófiát is, ami tulajdonképpen nem is annyira filozófia, mint inkább egy életszemlélet, gondolkodásmód. A szó jelentése: „Az emberi bölcsesség”. Kiindulópontja az, hogy a tudomány aktuális ismeretei korántsem teljesek, és a tudományos megismerés lényegében határtalanul bővíthető ma még ismeretlen területek felé. Tehát amit a tudomány ma még a „nem vizsgálható” kategóriába sorol, az holnap már talán tudományosan is megismerhetővé válhat. A gyógyítás és a gyógynövények felhasználása kiváló alapnak bizonyult az elmélet bizonyítására: a népi gyógyászat évszázadok óta ismert receptúráit sokan alkalmazták, de a hivatalos orvosi kánon nem foglalkozott vele komolyan. Az alapgondolat tehát meglehetősen forradalminak számított: olyan a gyógyszereket és gyógyhatású termékeket szerettek volna előállítani, melyek a szervezet öngyógyító képességét aktivizálják. Még romantikusabbá teszi a történetet, hogy az alapítók elsősorban nem haszonszerzési céllal alapítottak vállalatot, hanem azért, hogy megteremtsék az anyagi feltételeket két antropozófiai szemléletű iskola fenntartásához.

Azt hihetnénk, hogy ez az emberi kiteljesedést célzó szemlélet és a gazdasági siker elképzelhetetlenül távol állnak egymástól, de a Weleda története éppen ennek ellenkezőjét bizonyítja. Az alapítástól kezdődően hatalmas az érdeklődés övezte a termékeket, és tíz évvel később már hat külföldi leányvállalat működött Európában és az Egyesült Államokban. A cég 1977-re már 30 országban volt jelen folyamatosan bővülő termékkínálatával, ma pedig egyike a legismertebb natúrkozmetikum-gyártóknak.

 

Változatlan alapelvek már 99 éve

A Weleda létrejötte óta olyan célokat követ, melyek az alapítóktól származó elvekre támaszkodnak: támogatni az embereket a személyes fejlődésben, és elősegíteni a fizikai jólét és kiegyensúlyozott életmód fenntartását. Ennek értelmében a felhasznált alapanyagok több, mint 78 %-a organikus vagy biodinamikus gazdálkodásból származik, - sőt, a gyógynövények jelentős részét ők maguk termesztik - és egyik kozmetikum sem tartalmaz kőolaj-származékokat, mesterséges tartósítószert vagy színezékeket. Az állatokon való tesztelés mind a termelési, mind a fejlesztési szakaszban tilos, és illatosításra csak természetes illóolajokat használnak.  

Kipróbálnád? Már webáruházunkban is elérhető a Weleda Skin Food termékcsalád, ami az őszi-téli időszak bőrproblémáira kínál természetes megoldást. 

Mi a közös az emberi bölcsesség fennkölt eszméjébe vetett hit és a természetes kozmetikumok között? Bemutatjuk egy nem mindennapi vállalat történetét!

Egy forradalmi gondolat valóra válik

Minden 1921-ben kezdődött, amikor három egyáltalán nem hétköznapi ember - egy holland orvos, egy osztrák filozófus és egy müncheni vegyész - elhatározta, hogy összefog, és bebizonyítják a világnak, hogy egy eszmét lehetséges kézzelfogható sikerre váltani. Dr. Ita Wegman orvosként egy olyan klinikai és terápiás intézetet vezetett a svájci Arlesheim-ben, melyben egy különös, új módon, a filozófus Rudolf Steiner által kidolgozott antropozófiai szemlélet alapján folyt a gyógyítás. Hozzájuk csatlakozott a bécsi születésű vegyész, Oskar Schmiedel. Ahhoz, hogy megérthessük, mi mozgatta ezt a három férfit, dióhéjban meg kell ismernünk az antropozófiát is, ami tulajdonképpen nem is annyira filozófia, mint inkább egy életszemlélet, gondolkodásmód. A szó jelentése: „Az emberi bölcsesség”. Kiindulópontja az, hogy a tudomány aktuális ismeretei korántsem teljesek, és a tudományos megismerés lényegében határtalanul bővíthető ma még ismeretlen területek felé. Tehát amit a tudomány ma még a „nem vizsgálható” kategóriába sorol, az holnap már talán tudományosan is megismerhetővé válhat. A gyógyítás és a gyógynövények felhasználása kiváló alapnak bizonyult az elmélet bizonyítására: a népi gyógyászat évszázadok óta ismert receptúráit sokan alkalmazták, de a hivatalos orvosi kánon nem foglalkozott vele komolyan. Az alapgondolat tehát meglehetősen forradalminak számított: olyan a gyógyszereket és gyógyhatású termékeket szerettek volna előállítani, melyek a szervezet öngyógyító képességét aktivizálják. Még romantikusabbá teszi a történetet, hogy az alapítók elsősorban nem haszonszerzési céllal alapítottak vállalatot, hanem azért, hogy megteremtsék az anyagi feltételeket két antropozófiai szemléletű iskola fenntartásához.

Azt hihetnénk, hogy ez az emberi kiteljesedést célzó szemlélet és a gazdasági siker elképzelhetetlenül távol állnak egymástól, de a Weleda története éppen ennek ellenkezőjét bizonyítja. Az alapítástól kezdődően hatalmas az érdeklődés övezte a termékeket, és tíz évvel később már hat külföldi leányvállalat működött Európában és az Egyesült Államokban. A cég 1977-re már 30 országban volt jelen folyamatosan bővülő termékkínálatával, ma pedig egyike a legismertebb natúrkozmetikum-gyártóknak.

Változatlan alapelvek már 99 éve

A Weleda létrejötte óta olyan célokat követ, melyek az alapítóktól származó elvekre támaszkodnak: támogatni az embereket a személyes fejlődésben, és elősegíteni a fizikai jólét és kiegyensúlyozott életmód fenntartását. Ennek értelmében a felhasznált alapanyagok több, mint 78 %-a organikus vagy biodinamikus gazdálkodásból származik, - sőt, a gyógynövények jelentős részét ők maguk termesztik - és egyik kozmetikum sem tartalmaz kőolaj-származékokat, mesterséges tartósítószert vagy színezékeket. Az állatokon való tesztelés mind a termelési, mind a fejlesztési szakaszban tilos, és illatosításra csak természetes illóolajokat használnak.  

 

Kipróbálnád? Már webáruházunkban is elérhető a Weleda Skin Food termékcsalád, ami az őszi-téli időszak bőrproblémáira kínál természetes megoldást.