Cikkek

Mandulaliszt

Enyhén édes aromájú lisztfajta, sütéshez, főzéshez – nem csak lisztérzékenyeknek!

2020. 05. 08.

A mandulaliszt kedvelt alapanyag az egészségtudatos trendeket követők körében, gyakran megjelenik a gluténmentes, gabonamentes és paleo étrendekben. A cukrászok már régóta használják, kiváló sütési tulajdonságainak köszönhetően: édeskés, marcipánra emlékeztető íze különlegessé varázsolja a leghétköznapibb süteményt is. Lágy piskóta vagy muffin süthető belőle, de a közkedvelt macaron egyik kulcshozzávalója is.

Többféle őrleményt vagy lisztet készítenek belőle: hántolt vagy hántolatlan, teljes zsírtartalmú vagy zsírtalanított készítményekkel találkozhatunk.

A zsírtalanított mandulaliszt magas fehérjetartalmú, továbbá rosttartalma is jelentős, emellett pedig szénhidráttartalma a gabonalisztekéhez képest jóval alacsonyabb. A teljes zsírtartalmú mandulaőrleményekhez képest alacsonyabb kalóriatartalommal bír, mivel a feldolgozás során zsírtartalmának nagy része eltávolításra kerül.

A mandulaliszt ásványi anyag tartalma kiemelkedő: nagy mennyiségben és természetes formában tartalmaz kalciumot, magnéziumot, vasat, foszfort, szelént és cinket; bővelkedik antioxidánsokban, telítetlen zsírokban, valamint E-vitamin tartalma is magas. Csökkenti az étkezések után megnövekedett vércukorszintet, antioxidánsai révén eltünteti a szabadgyököket, amely a külsőnkön is megmutatkozik: bőrünk megszépül, az arcszínünk egészségesebbé válik, illetve javítja az emésztést, és immunrendszerükre is jótékony hatása van.